Proiect de activitate integrata



PROIECT DE ACTIVITATE INTEGRATA

(DS+DEC)

DATA:

GRUPA: mijlocie ( 4-5 ani )

CATEGORIA DE ACTIVITATE : Activitate integrata ( DS+DEC)

TEMA : ''COSUL CU FRUCTE ''

          TEMA ACTIVITATILOR

ALA I 1. Biblioteca : ''Fructele toamnei ''

* sortare de jetoane : mar, para , strugure.

2. Joc de masa : ''Fructe de toamna ''

* puzzle: ''Marul zambaret''

''Para cea hazlie''

''Strugurele meu ''

si altele

3. Constructii : ''Ladite pentru fructe ''

* piese Lego

DS ''Strugurele''- observare

DEC ''Strugurele'' * dactilopictura ( in contur)

*colorare

* modelaj

ALA II Jocuri de miscare cu text si cantec

                             -'' Cursa nucilor''

-'' Taranul e pe camp''

-'' Podul de piatra ''

Obiective Cadru

· & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; Educarea unei exprimari verbale corecte din punct de vedere fonetic , lexical , sintactic .

· & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; Dzvoltarea capacitatii de cunoastere si intelegere a mediului inconjurator , precum si stimularea curiozitatii pentru investigarea acestuia .

· & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; Formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor desene , picturi , modelaje .

· & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; Educarea activitatii de a intra in relatie cu ceilalti

Obiective Operationale

· & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; Biblioteca : - sa sorteze jetoanele reprezentand acelasi fruct

- sa denumeasca culoarea fiecarui fruct

- sa verbalizeze ceea ce observa in aceste jetoane formuland propozitii simple

· & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; Joc de masa : - sa identifice partile componente ale fructelor

- sa asambleze piesele astfel incat sa obtina imagini ale fructelor reale

- sa denumeasca caracteristicile fructelor obtinute ( forma , marime , culoare )

· & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; & 828d38i nbsp; Constructii : - sa redea prin intermediul constructiei cu piesele Lego laditele in care vor fi puse ( depozitate) fructele toamnei

- sa comunice verbal cu partenerii folosind expresii adecvate si corecte

DS :

· & 828d38i nbsp; sa enumere caracteristicile strugurelui (structura ciorchinelui, mirosul,

gustul specific si forma boabei)

· & 828d38i nbsp; sa-si imbogateasca vocabularul cu anumite cuvinte (fruct, ciorchine )

· & 828d38i nbsp; sa-si reaminteasca modalitatile simple de cercetare a unui fruct

· & 828d38i nbsp; sa cunoasca importanta strugurilor in alimentatie precum si a regulilor de conservare a acestora

DEC:

· & 828d38i nbsp; sa utilizeze corect instrumentele de lucru

· & 828d38i nbsp; sa aplice pe suprafetele date (in contur) culoare

· & 828d38i nbsp; sa foloseasca tehnica dactilopicturii in tema data

· & 828d38i nbsp; sa pregateasca materialul de modelat (miscarea translatorie a palmelor fata de planseta)

· & 828d38i nbsp; sa modeleze forme de baza (boabele) lipindu-le pe suprafata data

· & 828d38i nbsp; sa-si dezvolte simtul critic facand analiza lucrarilor personale si ale altor copii (turul galeriilor)

ALA II

· & 828d38i nbsp; sa respecte reguli de politete

· & 828d38i nbsp; sa joace jocuri de miscare coordonand miscarile cu textul si cantul

· & 828d38i nbsp; sa manifeste spirit de competitie in cadrul jocului desfasurat

STRATEGII :

METODE : explicatia, conversatia dirijata, instructajul verbal, observatia,

invatarea prin descoperire, turul galeriei

MIJLOACE : jetoane cu fructe, piese Lego, puzzle-uri cu fructe, dvd(filmare

la cules de vie), panouri din polistiren, storcator de fructe, fisa

pentru dactilopictura (in contur) dar si pentru desenat (in

contur), creioane colorate, acuarele, plastilina, plansete, struguri,

forme geometrice, compot de struguri, dulceata de struguri,

poze A4 cu diverse imagini de la culesul viei, servetele,

recipient apa, farfurioare, lingurite, stimulente, nuci,jucarii de plus asemanatoare personajelor din desenele animate

FORME DE ORGANIZARE : frontal, pe grupuri, individual

BIBLIOGRAFIE : '' ''

· & 828d38i nbsp; '' CURRICULUM PENTRU INVATAMANTUL PRESCOLAR (3-67)'' -BUCURESTI 2008

· & 828d38i nbsp; '' APLICAREA NOULUI CURRICULM'' - editura DIANA

· & 828d38i nbsp; '' SUPORT PENTRU APLICAREA NOULUI CURRICULUM PENTRU INVATAMANTUL PRESCOLAR (NIVEL 3-5 ANI)'' - editura DELTA CART EDUCATIONAL

· & 828d38i nbsp; '' PROIECTE TEMATICE ORIENTATIVE'' - editura TEHNA - ART 2003

· & 828d38i nbsp; '' ACTIVITATEA INTEGRATA DIN GRADINITA'' - editura PUBLISHING HOUSE 2008

· & 828d38i nbsp; '' METODE INTERACTIVE DE GRUP '' editura - ARVES

· & 828d38i nbsp; '' CUNOSTINTE DESPRE NATURA SI OM IN GRADINITA DE COPII'' editura didactica si pedagogica BUCURESTI 1979

Scenariul zilei

ADP : ''Buna dimineata strugurasii mei ''

In aceasta parte a zilei la '' intalnirea de dimineata'', copiii se vor saluta intre ei apoi vom completa calendarul naturii :'' ce zi este ?'',''cum este vremea afara ?'' precum si absentii din ziua respectiva , dupa care vor raspunde la cateva intrebari in legatura cu tema din saptamana respectiva .

Ne vom apropia de ,, Zana Toamna '' o papusa imbracata specific anotimpului care se afla la noi in clasa de cand am demarat acest proiect si vom descoperi ca in fiecare zi surprizele din cutia ei precum si cerintele :

,, Zana ne-a rugat frumos

Sa o ajutam putin

Si la multe intrebari

Sa raspundem daca stim :''

,, Ce fructe de toamna cunoasteti ?''

,, Ce fructe are ea in cosul ei ?''

,, Ce culoare pot avea merele ?''

,, Ce contin fructele ?''

,, Cum se pastreaza fructele pe timpul iernii?''

,, Unde le depozitam pe timpul iernii ?''

,, Zana Toamna '' ne roaga apoi sa descoperim ce avem pe masute la sectoare si sa ne alegem locul dar sa nu uitam ca vom trece prin toate .

O alta surpriza a zilei este prezenta a doua personaje indragite de ei din desenele animate ,, Fifi si floricelele'' si anume Fifi si BONDAREL care vor ajuta la indrumarea copiilor chiar alegerea lor spre sectoarele specifice .

Copiii vor recita in grup o poezie specifica anotimpului ,,Toamna'' pentru ca au fost rugati de cele doua personaje .

ALA ( I )

1. La sectorul ,,Biblioteca'' copii vor sorta jetoane cu fructe de acelasi fel si vor motive unde este cazul , alegerea facuta . Cu ajutorul meu vom formula chiar si propozitii scurte acolo unde imaginea permite ( desfasurarea unei activitati ).

2. La sectorul ,,Joc de masa '' copiii vor alcatui puzzle-uri cu diverse fructe: - ''Marul zambaret''

- ''Para cea hazlie''

-''Strugurele meu '' ( Confectionate )

- si altele

3. La sectorul ,, Constructii '' vom construi ladite pentru depozitarea fructelor cu piese Lego . Pe masa se afla deja modelul construit si poza potentialei ladite .

DS

Intr-o vizita scurta vine la noi ca o surpriza ,, Sireata vulpe'' care culmea in gura ei se afla .un ciorchine de strugure . Vrea si ea sa se alature activitatilor noastre rugandu-ma sa o las si pe ea la noi in clasa sa ne priveasca . Intre timp ,, Zana Toamna '' ma cheama la ea pentru a lua din cutia cu surprize un CD (surpriza) si ne roaga sa-l vizionam .

,,La cules de struguri in via proprie''

Pe baza celor vizionate vom incerca succint sa ajungem sa observam de fapt strugurele . Copiii vor fi asezati la masute sub forma unui oval deschis . Voi pune din loc in loc farfurioare cu ciorchine de struguri .Fiecare copil va avea pe masuta intr-un recipient ( farfuriuta) boabe de struguri pentru degustare . Va mai exista si un paharut si cate o lingurita pentru a servi compot si dulceata de strugure .

TRANZITII - ,,A,a,a acum e toamna da''- cantec

DEC :

La aceasta activitate la noi va veni in vizita un alt personaj din reclamele cu iaurtul Danonino si anume ,, Dino'' care le va reaminti copiilor cat de importante sunt vitaminele atat in starea lor naturala dar si conservate si ne va ruga sa-l lasam si pe el sa ni se alature la urmatoarea activitate . - zis si facut -

Aici unii copii vor desena strugurele tot in contur , iar ceilalti copii vor modela boabe de struguri iar cu ajutorul meu ii vom aplica pe planseta sub forma unui ciorchine .

Dupa terminarea lucrarilor le vom aseza intr-o galerie de arta .

,, Turul galeriei '' unde vor avea loc comentarii atat pozitive cat si critice , intrebari , observatii pe baza exponatelor .

TRANZITII - Joc

-Sa ne spunem numele fetele ( in cor )

- Sa ne spunem numele baietii ( in cor )

ALA ( II ) Jocuri de miscare cu text si cantec

'' Cursa nucilor''

Copiii vor fi impartiti in doua echipe asezati in coloane, unul in spatele celuilalt. La semnalul meu primii copii vor pleca in alergare printre jaloane destinatia fiind un cos de nuci din care vor lua cate o nuca urmand sa se intoarca pe acelasi traseu dand startul urmatorului coechipier (prin atingere usoara pe umar)

Castiga echipa care termina prima. Jocul se va desfasura de 2-3 ori.

,, Podul de piatra''

In timpul cantecului vor face un ,,tunnel'' prin care vor trece . Copiii vor fi in perechi cu bratele ridicate lipiti unul de altul . Voi trece pe sub ,,tunel'', voi alege un copil sa-mi fie pereche iar cel ramas singur va trebui sa treaca la capatul tunelului unde-si va astepta randul .

Copiii vor trece pe sub ,,tunel ''de cel putin doua ori .

,,Taranul e pe camp''

Se alege un copil pentru a fi liderul ,,taranul'' care-si alege ,,nevasta '', ea isi alege ,,copilul'' , acesta isi alege ,,dadaca'' , ea isi alege ,,pisoiul'', el prinde ,,soareci'', iar ei dau iama la ,,branza'' care se afla in ,,butoi'', pe care-l aruncam la ,,gunoi '', aceasta presupunand imprastierea copiilor iar ultimul ramas inca in cerc va primi o pedeapsa .

Jocul se va repeat de cateva ori

Finalitatea zilei

Evaluarea copiilor prin acordarea stimulentelor si discutii libere pe baza activitatilor desfasurate .



SECVENTE
DIDACTICE
CONTINUT
ALA I
STRATEGII DIDACTICE
EVALUARE
METODE SI
PROCEDEE
MIJLOACE
DIDACTICE
FORME DE
ORGANIZARE
FORME
METODE
SI
INSTRUMENTE
INDICA -
TORI
MOMENT
ORGANIZATO-
RIC
Se creeaza conditiile psihopedagogice necesare desfasurarii
activitatii in bune conditii:
· & 828d38i nbsp; Aerisirea salii de grupa
· & 828d38i nbsp; Aranjarea mobilierului
· & 828d38i nbsp; Pregatirea materialului
CAPTAREA
ATENTIEI
Captarea atentiei se face printr-o ghicitoare :
"Cum le spune /Cum le spune
La mere, pere/ Nuci si prune ? " (fructe)
Isi vor face aparitia doua personaje indragite de copii din desenele animate "Fifi" si "Bondarel" care vor ajuta la alegerea copiilor pe sectoare
ANUNTAREA
TEMELOR
SI A
OBIECTIVE-
LOR
Astazi la sectorul "Biblioteca" veti sorta jetoane cu fructe
de acelasi fel; la sectorul "Joc de masa " veti alcatui puzzle-uri
cu diverse fructe zambarete; iar la sectorul " Constructii" veti avea de construi ladite pentru depozitarea fructelor cu piese "Lego".
Anexa 1, anexa 2, anexa 3, anexa 4, anexa 5
Instructajul
verbal
Retin
sarcinile
ce urmeaza
sa fie
executate
pentru
alegerea
sectorului
DIRIJAREA
INVATARI
Voi efectua cu copiii exercitii de incalzire a mainilor:
· & 828d38i nbsp; Ploua incet
· & 828d38i nbsp; Ploua mai tare
· & 828d38i nbsp; Tuna
· & 828d38i nbsp; Fulgera
· & 828d38i nbsp; Ura a iesit soarele !
· & 828d38i nbsp; Cantam la pian
· & 828d38i nbsp; Bate vantul
· & 828d38i nbsp; Morisca
Exercitiul
Frontal
SECVENTE
DIDACTICE
CONTINUT
STRATEGII DIDACTICE
EVALUARE
METODE SI
PROCEDEE
MIJLOACE
DIDACTICE
FORME DE
ORGANIZARE
FORME
METODE
SI
INSTRUMENTE
INDICA -
TORI
DIRIJAREA
INVATARII
Voi da semnal de incepere a lucrului si indicatii copiilor daca
e cazul
Voi corecta pozitia copilului la masa de lucru
Jetoane,
imagini cu
fructe,
puzzle-uri,
piese lego
Individual
Lucreaza
tema
data
REALIZAREA
FEEDBACK-
ULUI
La sectorul "Biblioteca" copiii vor motiva alegerea facuta
(sortare de jetoane, imagini), la sectorul "Joc de masa" copiii
vor spune ce au descoperit prin intregirea imaginilor (puzzle-uri)
iar la sectorul "Constructii" vor verbaliza sarcina pe care au executat-o
Conversatia
Farfuriutele
cu jetoane
de acelasi
fel, ladite
pentru
fructe,
puzzle-uri
Individual
Conversatia
intrebari si
raspunsuri
Expun
lucrarile
si
verbalizeaza
ce au
facut
EVALUAREA
Aprecieri individuale si globale iar ca stimulent o cate o
bomboana
Conversatia
Stimulente:
bomboane
Aprecieri
verbale
INCHEIEREA
ACTIVITATII
In incheierea activitatii copiii vor recita in grup poezia
"Toamna "
Frontala
Recita

 


SECVENTE
DIDACTICE
CONTINUT
DS
STRATEGII DIDACTICE
EVALUARE
METODE SI
PROCEDEE
MIJLOACE
DIDACTICE
FORME DE
ORGANIZARE
FORME
METODE
SI
INSTRUMENTE
INDICA -
TORI
MOMENT
ORGANIZATO-
RIC
Se creeaza conditiile psihopedagogice necesare desfasurarii
activitatii in bune conditii:
· & 828d38i nbsp; Aerisirea salii de grupa
· & 828d38i nbsp; Aranjarea mobilierului
· & 828d38i nbsp; Pregatirea materialului
CAPTAREA
ATENTIEI
In vizita la noi in grupa vine o papusa de plus "Sireata vulpe "
care doreste sa se alature activitatilor noastre
Conversatia
Jucarie de
plus
Frontala
ANUNTAREA
TEMELOR
SI A
OBIECTIVE-
LOR
Asadar, astazi la activitatea de cunoastrea mediului vom observa
un alt fruct indragit de voi si anume strugurele si mi-am propus sa-l
desenam, pictam cu degetelul si chiar sa-l modelam. Sa nu uitati
ca pentru asta vreau sa participati cu totii la activitate, sa-mi
raspundeti la intrebari ridicand mana
Expunerea
Frontala
REACTUALI-
ZAREA
CUNOSTINTE0
LOR
Inainte de a incede activitatea in sine vreau sa-mi raspundeti la
cateva intrebari
- Ce fructe de toamna cunoasteti ?
- Ce facem cu ele inainte sa le consumam ?
- Ce contin atat fructele cat si legumele ?
Conversatia
Individual
Orala
Intrebari si
raspunsuri
Raspund
corect
la
intrebari
SECVENTE
DIDACTICE
CONTINUT
STRATEGII DIDACTICE
EVALUARE
METODE SI
PROCEDEE
MIJLOACE
DIDACTICE
FORME DE
ORGANIZARE
FORME
METODE
SI
INSTRUMENTE
INDICA -
TORI
DIRIJAREA
INVATARII
Pe baza celor vizionate vom incerca succint sa ajungem sa
observam de fapt strugurele. Pe un panou vor fi afisate
cateva din activitatile pe care le desfasoara oamenii in vie.
-De unde se culeg strugurii ? (din vie)
-Cine culege via? (oamenii)
-Ce culoare au strugurii ? (galben - verde - violet )
-Unde se pun ei? Unde se rastoarna? (zdrobitor- teasc)
-Ce iese din presarea lor ? (must)
-Cum se numeste asadar fructul de pe masutele voastre?
(strugurele)
Inainte de a fi consumat haideti sa-l cercetam
~~~Observarea si analiza structurii strugurelui~~~
Strugurele este un fruct care se coace vara si toamna, este format
dintr-un ciorchine pe care sunt asezate multe boabe. Ciorchinele
seamana cu o crenguta de care sunt prinse alte crengute mai mici
(se prezinta un cotor de ciorchine). Copiii iau in mana strugurele
De pe farfurie si-l cerceteaza
-Cum este ciorchinele ? Mare sau mic ? Greu sau usor ?
(mare, greu)
-Cum sunt asezate boabele de strugure ? (Boabele sunt asezate
unele langa altele iar la unii struguri sunt ingramadite unele peste
altele )
-Cum sunt boabele asezate in partea de sus? (In partea de langa
codita sunt mai multe apoi din ce in ce mai putine si se termina
in partea de jos cu numai 1-2 boabe)
-Cu ce forma geometrica se aseamana strugurele? (triunghi)
Alegeti din gramada de forme geometrice figura cea mai
asemanatoare cu forma ciorchinelui de strugure.
Incercati sa desenati in aer conturul strugurelui
Conversatia
Expunere
Explicatia
Demonstratia
Exercitiul
Anexa
6-17
Ciorchine
Cotor
Forme
geometrice
Frontala
Intrebari si
raspunsuri
DIRIJAREA
INVATARII
~~~ Sinteza partiala ~~~
-Unu - doi copii descriu sumar cele discutate anterior
~~~Observarea si analizarea boabelor de strugure~~~
Copiii vor lua din farfuriute 2 boabe de strugure pe care le vor tine intre primele doua degete, Boaba de strugure poate fi de diferite culori.
-Care sunt ele? (galben verde violet).
-Deci ce alte culori pot avea strugurii ?
-Cu ce seamana boaba unui strugure ? Boabele sunt rotunde ca niste bile sau au o forma alungita semanand putin cu un ousor mic. In acest caz au o forma ovala.
-Ce are la suprafata o boaba de strugure? (o pielita subtire)
-Cum este ea? (neteda si lucioasa)
-Ce simtiti cand apropiati boaba de nas? (un miros placut)
-Ce credeti ca se afla inauntrul boabei ? (miez)
-Ce ramane dupa ce ati supt boaba? (1-2 seminte mici)
-Ce gust are miezul strugurelui ? (dulce)
-Este sanatos sa inghitim semintele? (nu)
Nu trebuie sa inghitim semintele doarece sunt tari si pot sa ne imbolnaveasca.
-Cum este samanta strugurelui fata de cea a marului (mai mica)
Strugurii sunt hranitori si bogati in vitamine ne atrage atentia Dyno, sunt consumati ca desert la masa sau la gustare
-Ce fac oamenii din struguri ca sa-i putem consuma si iarna? (compot dulceata - degustam)
-Dar dupa ce-i culeg oamenii ce fac din zeama de struguri ? (must-vin-otet-tuica)
Conversatia
Farfurioare
cu boabe de
struguri
Compot,
dulceata,
paharute si
lingurite
Individual
Conversatia
intrebari si
raspunsuri
REALIZAREA
FEEDBACK-
ULUI
~~~Sinteza finala~~~
Se realizeaza prin alegerea celui mai frumos ciorchine pe care 2-3 copii il vor descrie
Individual
Oral
Sinteza
finala
EVALUARE
Voi face aprecieri asupra comportamentului copiilor pe durata
Activitatii si o voi invita pe zana toamna sa faca aprecierile necesare
individuale si globale
Conversatia
Individual
Aprecieri
verbale
INCHEIEREA
ACTIVITATII
Copiii vor participa la procesul de preparare al mustului
Tranzitii : "A, a ,a acum e toamna da"
Conversatia
Storcator
de fructe
Frontal

 


SECVENTE
DIDACTICE
CONTINUT
DEC
STRATEGII DIDACTICE
EVALUARE
METODE SI
PROCEDEE
MIJLOACE
DIDACTICE
FORME DE
ORGANIZARE
FORME
METODE
SI
INSTRUMENTE
INDICA -
TORI
MOMENT
ORGANIZATO-
RIC
Se creeaza conditiile psihopedagogice necesare desfasurarii
activitatii in bune conditii:
· & 828d38i nbsp; Aerisirea salii de grupa
· & 828d38i nbsp; Mobilierul va fi dispus pe 3 centre
· & 828d38i nbsp; Pregatirea materialului
CAPTAREA
ATENTIEI
La aceasta activitate la noi va veni in vizita un alt personaj din reclamele cu iaurtul Danonino si anume ,, Dino'' care le va reaminti copiilor cat de importante sunt vitaminele atat in starea lor naturala dar si conservate si ne va ruga sa-l lasam si pe el sa ni se alature la urmatoarea activitate . - zis si facut -
Conversatia
Jucarie de
plus
Frontala
ANUNTAREA
TEMELOR
SI A
OBIECTIVE-
LOR
Dupa ce am observat strugurele, l-am degustat atat in starea lui
naturala cat si conservat (compot, dulceata) mai departe m-am
gandit s-al pictam dar cu degetelul, sa-l coloram si sa-l modelam.
Se va preciza ferm ca cel mai important lucru va fi originalitatea
lucrarii
Expunerea
Instructajul
verbal
Frontala
REACTUALI-
ZAREA
CUNOSTINTE0
LOR
Copiii denumesc materialelel si instrumentele de lucru necesare
pentru realizarea temei. La centrul de pictura (dactilopictura in
contur) :
-Ce culori am putea folosi? (galben, violet, verde)
La centrul de modelat :
-Cu ce culoare am putea modela boabele de strugure ?
La centrul de colorat:
-Cu ce culori am putea desena strugurele?
Conversatia
Fise de
lucru,
recipiente
apa,
recipient
acuarele,
servetele,
planseta,
plastilina
Individual
Orala
Intrebari si
raspunsuri
Raspund
corect
la
intrebari
SECVENTE
DIDACTICE
CONTINUT
STRATEGII DIDACTICE
EVALUARE
METODE SI
PROCEDEE
MIJLOACE
DIDACTICE
FORME DE
ORGANIZARE
FORME
METODE
SI
INSTRUMENTE
INDICA -
TORI
DIRIJAREA
INVATARII
La toate centrele vor fi expuse modelele mele. Acum dupa ce am
privit impreuna modelele realizate de mine cred ca am putea realiza
impreuna modele deosebite poate chiar mai frumoase decat cele
prezentate.
Voi efectua cu copiii exercitii de incalzire a mainilor:
· & 828d38i nbsp; Ploua incet
· & 828d38i nbsp; Ploua mai tare
· & 828d38i nbsp; Tuna
· & 828d38i nbsp; Fulgera
· & 828d38i nbsp; Ura a iesit soarele !
· & 828d38i nbsp; Cantam la pian
· & 828d38i nbsp; Bate vantul
· & 828d38i nbsp; Morisca
La centrul de pictura voi executa impreuna cu ei lucrarea. La
centrul de modelat voi atrage atentia de felul cum trebuie pregatita
plastilina pentru a fi modelata iar la centrul de colorat voi accentua
respectarea conturului
Acivitatea se va desfasura pe un fond muzical
Atunci cand ascultam muzica in timp ce lucram reusim sa realizam
lucrari frumoase.
Voi urmari lucrul copiilor , voi da indicatii individuale si ii voi
stimula pe cei nehotarati incurajandu-i.
Exercitiul
Conversatia
Explicatia
Demonstratia
Fise de
lucru,
recipiente
apa,
recipient
acuarele,
servetele,
planseta,
plastilina,
creioane
colorate,
cd muzica
Frontala
Individuala
Indicatii
Individuale
Stimulare
REALIZAREA
FEEDBACK-
ULUI
Pe parcarsi ce copiii vor termina lucrarile acestea vor fi asezate pe panoul expozitional. Toti copiii vor trece prin fata panoului ca printr-un muzeu pentru a privi toate lucrarile.
TURUL GALERIEI
Se va trece la evacuare lucrarilor. Pentru analiza lucrarilor se vor avea in vedere atat lucrarile "reusite" cat si pe cele care plac mai putin copiilor. Fiecare copil va spune cate ceva despre o anume lucrare (aspectul estetic - acuratetea plansei; valorizandu-se creativitatea evitandu-se critica)
Conversatia
Panou
expozitional
Individual
Conversatia
intrebari si
raspunsuri
EVALUARE
Se vor face aprecieri individuale si colective, se vor da stimulente
Stimulente
Individual
Oral
Aprecieri
verbale
INCHEIEREA
ACTIVITATII
Se va face fixarea temei pe parcursul intregii zile. Copiii vor fi
Solicitati sa faca ordine la masutele de lucru.
Tranzitii joc :
- Sa ne spunem numele baietii in cor
- Sa ne spunem numele fetele in cor
Conversatia
Individual
Aprecieri
verbale

 


SECVENTE
DIDACTICE
CONTINUT
ALA II
STRATEGII DIDACTICE
EVALUARE
METODE SI
PROCEDEE
MIJLOACE
DIDACTICE
FORME DE
ORGANIZARE
FORME
METODE
SI
INSTRUMENTE
INDICA -
TORI
MOMENT
ORGANIZATO-
RIC
Amenajarea spatiului pentru desfasurarea jocului de miscare
CAPTAREA
ATENTIEI
La captarea atentiei vor fi prezentate copiilor doua cosulete
cu alte fructe de toamna pe care copiii trebuie sa le ghiceasca
(nuci)
Conversatia
Nuci
Frontala
ANUNTAREA
TEMELOR
SI A
OBIECTIVE-
LOR
In aceasta ultima parte bineinteles ne vom juca diverse jocuri de
miscare : vom incepe cu un joc mai antrenant care presupune o
competitie (adica va veti intrece) numindu-se "Cursa nucilor "
urmat fiind de alte doua jocuri cu text si cant "Taranul e pe camp "
si "Podul de piatra ". Pentru asta va trebui sa fiti atenti la toate
regulile jocului.
Expunerea
DIRIJAREA
INVATARI
Inainte de inceperea jocurilor propriu zise se face cate un joc de
proba in care se explica si se fixeaza regulile fiecarui joc. Pe
parcursul derularii jocurilor voi mentiona importanta respectarii
regulilor.
Instructajul
verbal
Jaloane,
cosulete,
nuci,
fluier
Frontal
Individual
Comporta
mentul
copiilor
in timpul
jocurilor
SECVENTE
DIDACTICE
CONTINUT
STRATEGII DIDACTICE
EVALUARE
METODE SI
PROCEDEE
MIJLOACE
DIDACTICE
FORME DE
ORGANIZARE
FORME
METODE
SI
INSTRUMENTE
INDICA -
TORI
REALIZAREA
FEEDBACK-
ULUI
Castigatoare va fi echipa care termina prima
Conversatia
Frontala
Aplauze
pentru
echipa
castigatoare
EVALUAREA
Stabilirea echipei castigatoare si acordarea stimulentelor
(spargerea nucilor). Discutii si impresii despre comportamentul
copiilor in timpul jocurilor.
Conversatia
Miez de
nuca
Individual
Conversatia
intrebari si
raspunsuri
Aprecieri
verbale
INCHEIEREA
ACTIVITATII
Stabilirea si fixarea denumirii jocurilor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu